FAQ
Algemeen
- Algemene voorwaarden
-
Op al onze verhuuractiviteiten zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Deze worden u uitgereikt bij de eerste keer huren en u kunt deze ook downloaden.
- Eigen risico's en het verlagen hiervan
-
Al onze huurwagens zijn all-risk verzekerd. Wanneer u schade rijdt, betaalt u een eigen risico.
Het eigen risico is per gebeurtenis/schade.
Per voertuig categorie hebben wij een verschillend eigen risico, namelijk:
Categorie A t/m F & I 1.000,-- exclusief btw.
Categorie G & H 1.500,-- exclusief btw.
U kunt middels een meerprijs het eigen risico verlagen naar:
Bij verlaagd eigen risico 500,-- exclusief btw.
Bij verlaagd eigen risico 750,-- exclusief btw.
Deze meerprijs is afhankelijk van de categorie van het gehuurde voertuig en het aantal dagen dat u deze huurt. De prijzen hiervan worden onder elk voertuig getoond.
Bovenhoofdse dakschade is NIET afkoopbaar of te verlagen en bedraagt per gebeurtenis:
Consument 1.500,-- exclusief btw.
Niet-consument 5.000,-- exclusief btw.
Dit betreft schade boven de 2 meter en/of binnen 75 cm van de bovenzijde van het gehuurde.
- Hoe is de kwaliteit van de huurauto?
-
De huurauto’s worden technisch goed onderhouden. Onze voertuigen zijn meestal niet ouder dan 4 tot 5 jaar. Onze huurauto’s worden na het retourneren van de voorgaande huurperiode altijd goed schoongemaakt en gecontroleerd.
- Hoe werkt de facturatie en wanneer ontvang ik mijn borg retour?
-
Aan het einde van de huurperiode ontvangt u de totaalfactuur per mail of per post. De resterende borg wordt in de meeste gevallen binnen 1 werkdag teruggestort op de opgegeven rekening.
- Is brandstof bij de prijs inbegrepen?
-
Nee, alle huurprijzen zijn exclusief brandstof. U krijgt het gehuurde met een volle tank mee. Wij zouden deze vervolgens graag met een volle tank retour willen krijgen. Indien dit niet mogelijk is, dan tanken wij het gehuurde af en berekenen dit door op de factuur.
- Is er korting mogelijk wanneer ik vaker bestelauto’s huur?
-
Ja, voor frequente huurders hebben wij aangepaste prijzen en kilometers!
- Kan ik de huurperiode verlengen?
-
Ja, verlenging van de huur is alleen toegestaan na schriftelijke en bevestigde toestemming van ons.
- Kan ik een reservering wijzigen of annuleren?
-
-Ja dit is kosteloos mogelijk tot 24 uur* voor de gereserveerde aanvang huur, neem hiervoor contact op met ons. Annuleringen dienen schriftelijk of per mail te worden gedaan.
-Bij annuleringen binnen 24 uur voor huuraanvang belasten wij 25% van de verwachte huurkosten aan u door.
-Indien een reservering niet geannuleerd wordt dan belasten we het huurbedrag aan u door.
* In juli en augustus kunt u tot twee weken voor aanvang van de gereserveerde huurperiode kosteloos annuleren. Bij annulering binnen twee weken voor huuraanvang belasten wij 25% van de verwachte huurkosten door.
- Kan ik een specifiek voertuig huren?
-
Dit is mogelijk mits het voertuig beschikbaar is. Wilt u een specifiek voertuig reserveren? Geef dit dan duidelijk aan op het reserveringsformulier. Wij hebben verschillende merken en typen voertuigen binnen een bepaalde categorie. De maten van de laadruimte, laadvermogen, het aantal zitplaatsen en het voorhanden zijn van een trekhaak kan dus afwijken. Het kan zijn dat u een ander voertuig binnen dezelfde categorie krijgt dan het voertuig dat u gereserveerd heeft.
- Kunnen huurauto’s buiten openingstijden opgehaald worden?
-
Nee, dit is niet mogelijk in verband met de sleuteloverdracht, legitimatiecontrole en eventueel te betalen borg.
- Kunnen huurauto’s na sluitingstijd teruggebracht worden?
-
Ja, de huurauto kan geparkeerd worden en de sleutel kan in de speciale sleutelkluis gedeponeerd worden. U blijft verantwoordelijk voor de huurauto tot wij de auto gecontroleerd hebben de volgende ochtend.
- Mag alleen de hoofdbestuurder in de huurauto rijden?
-
Nee, er mogen meerdere bestuurders in het voertuig rijden. U kan extra chauffeurs opgeven bij het huren van de auto. De extra chauffeur dient ook in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs. De hoofdbestuurder blijft verantwoordelijk voor de huurauto, eventuele schades en bekeuringen.
- Mag het voertuig door iemand anders worden opgehaald dan is aangegeven in de reservering?
-
Wanneer het voertuig niet wordt opgehaald door de opgegeven huurder, dient er een bestuurder gemachtigd te worden. De huurder ontvangt een machtigingsformulier per mail. De bestuurder dient dit formulier ingevuld en ondertekend mee te nemen bij het ophalen van het voertuig. Daarnaast dient de bestuurder een foto van het rijbewijs van de opgegeven huurder en van zijn/haar eigen rijbewijs door te sturen via Whatsapp op het moment van ophalen.
- Mag ik met de huurauto in het buitenland rijden, zo ja waar allemaal?
-
Ja, u mag met de huurauto in de meeste Europese landen rijden na schriftelijke toestemming van ons. Voor specifieke uitsluitingen dient u zich te informeren bij ons.
- Prijzen
-
-Al onze aanbiedingen zijn vrijblijvend.
-Alle genoemde prijzen zijn excl. 21% btw.
- Vanaf welke leeftijd kan ik een auto huren?
-
De huurder/bestuurder dient minimaal 1 jaar in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs en tevens minimaal 19 jaar oud te zijn.
- Verzekering
-
Al onze voertuigen zijn allrisk verzekerd, deze verzekering is in de prijs inbegrepen. Het eigen risico en het verlagen daarvan kunt u vinden onder het kopje “Eigen risico's en het verlagen hiervan”
- Waar moet ik verder nog rekening mee houden?
-
De huurder is verantwoordelijk voor het op peil houden van alle vloeistoffen van het gehuurde voertuig.
Het gehuurde dient schoon en onbeschadigd te worden geretourneerd, eventuele schade en/of schoonmaakkosten berekenen wij door op de factuur.
In onze voertuigen kan een voertuig volgsysteem zijn ingebouwd. Dit voor uw en onze veiligheid. Gegevens die hieruit voortkomen kunnen door ons te allen tijde gebruikt worden.
- Wat is een dagtarief?
-
Een dagprijs staat voor een periode van 24 uur.
- Wat moet ik doen in geval van pech?
-
Krijgt u pech met de huurauto gedurende de huurperiode, dan kan u contact opnemen met de ANWB.
- Pech binnen Nederland: u krijgt direct vervangend vervoer, welke zo ver als mogelijk gelijkwaardig is aan het gehuurde.
- Pech in het buitenland: Dan zorgt de ANWB ervoor dat de huurauto binnen 48 uur gerepareerd wordt. Is reparatie niet mogelijk, dan biedt de ANWB u kosteloos vervangend vervoer aan. !!!LET OP!!! Extra verblijf, voedingsmiddelen etc. worden niet gedekt.
- Wat moet ik overhandigen bij het ophalen van de huurauto?
-
Huurders met een woonadres in Nederland:
- Een geldig rijbewijs
- Een adreslegitimatie (bijvoorbeeld brief gemeente of bank)
- Een pinpas voor de borgsom
- Bedrijven dienen een uittreksel van de Kamer van Koophandel te overhandigen (niet ouder dan 12 maanden)
- Wat past er allemaal in een huurauto?
-
Op de volgende pagina hebben wij voor u uitgezocht wat er allemaal in een huurauto past: Wat past er in een huurauto?
- Welke accessoires kunt u bij ons huren?
-
Via de volgende link kunt u zien welke accessoires wij verhuren: Accessoires
Werkwijze bij particuliere huur
- Werkwijze bij particuliere huur
-
- Voor aanvang van de huur betaalt u de borg.
- De borg mag niet contant worden voldaan.
- De hoogte van de borg wordt door ons bepaald aan de hand van de verwachte huurkosten inclusief verwachte kilometers en bijgehuurde accessoires. Wij geven u de hoogte van de borg per mail door wanneer wij een reservering bevestigen.
- De borg is altijd minimaal €350,- tenzij de verwachte huurkosten deze overstijgen.
- Wij vragen wanneer u hier bent om het door ons uitgereikte contract te ondertekenen en aan ons te retourneren. U krijgt van ons een duplicaat mee voor onderweg.
- Op het moment dat u het voertuig komt ophalen vragen wij u om uw rijbewijs. Wij zullen het rijbewijs vervolgens controleren op echtheid.
- Op de achterzijde van het contract staan de bij ons bekende gebruikersschaden. Om u als klant te beschermen vragen wij voordat u het voertuig meeneemt deze zelf te controleren op schaden welke wij wellicht over het hoofd gezien kunnen hebben. U dient elke zijde van het voertuig te fotograferen en door te sturen via Whatsapp. Wanneer u gebruikersschaden vindt welke niet op het contract staan aangegeven dient u hiervan foto’s en/ of filmpjes te whatsappen naar 06-22640543. Op deze manier ligt voor beide partijen de staat van het voertuig op het moment van ontvangstname vast. Bij inname geconstateerde schaden welke niet op het contract staan, en niet zijn verstuurd per whatsapp bij het ophalen worden aan u doorbelast. Met het tekenen van de huurovereenkomst gaat u met deze werkwijze akkoord.
- Wanneer de bus niet wordt opgehaald door de opgegeven huurder, dient er een bestuurder gemachtigd te worden. De huurder ontvangt het machtigingsformulier per mail, de bestuurder dient dit formulier ingevuld en ondertekend mee te nemen bij het ophalen van de bus. Daarnaast dient de bestuurder ook een foto van het rijbewijs van de opgegeven huurder door te sturen via Whatsapp op het moment van ophalen.
- Wanneer het voertuig niet afgetankt wordt geretourneerd zullen wij dit voor u doen, wij berekenen hiervoor €10,00,- exclusief BTW boven op de brandstofkosten.
- Voor het retourneren van het voertuig vragen wij u het voertuig te parkeren in onze parkeervakken. Mocht er geen parkeervak vrij zijn vragen wij u zo ver mogelijk door te rijden naar achter en het voertuig te parkeren op een plek waar deze niet in de weg staat.
Direct na het retourneren doen wij de inname. Op basis daarvan stellen wij een factuur op met het huurbedrag en eventueel andere gemaakte kosten zoals aftanken, meer kilometers en eventuele schade. U ontvangt deze factuur per post of per mail.Het totaal van deze factuur verrekenen wij met de door u betaalde borg. Heeft u meer borg betaald dan het uiteindelijke factuurbedrag? Dan maken wij het te veel betaalde bedrag, in de meeste gevallen de eerstvolgende werkdag, per bank naar u over.Bij het afhalen dient u zich te legitimeren met een geldig Nederlands rijbewijs en adreslegitimatie (bijvoorbeeld brief gemeente of bank)
Werkwijze bij zakelijke huur
- Werkwijze bij zakelijke huur
-
- Bij de eerste huurovereenkomst betaalt u borg zoals een particuliere huurder, daarna kunt u huren op rekening.
- Huurt u vaker bij ons? Bij een nieuwe huurovereenkomst dient de factuur van de voorgaande huurovereenkomst betaald te zijn.
- Wilt u zakelijk huren? Dan ontvangen wij bij een reservering graag een uittreksel Kamer van Koophandel en kopie legitimatie van de op deze Kamer van Koophandel gevolmachtigde persoon (uittreksel Kamer van Koophandel niet ouder dan 12 maanden).
- Indien degene die de gehuurde bestelwagen afhaalt niet de op de Kamer van Koophandel gevolmachtigde persoon is, dan ontvangen wij graag per mail een machtiging voor de persoon die het gehuurde komt afhalen.
- Bij het afhalen dient u (of de door u gemachtigde) zich te legitimeren met een geldig Nederlands rijbewijs.
- Wij vragen wanneer u hier bent om het door ons uitgereikte contract te ondertekenen en aan ons te retourneren. U krijgt van ons een duplicaat mee voor onderweg.
- Op het moment dat u het voertuig komt ophalen vragen wij u om uw rijbewijs. Wij zullen het rijbewijs vervolgens controleren op echtheid.
- Op de achterzijde van het contract staan de bij ons bekende gebruikersschaden. Om u als klant te beschermen vragen wij voordat u het voertuig meeneemt deze zelf te controleren op schaden welke wij wellicht over het hoofd gezien kunnen hebben. U dient elke zijde van het voertuig te fotograferen en door te sturen via Whatsapp. Wanneer u gebruikersschaden vindt welke niet op het contract staan aangegeven dient u hiervan foto’s en/ of filmpjes te whatsappen naar 06-22640543. Op deze manier ligt voor beide partijen de staat van het voertuig op het moment van ontvangstname vast. Bij inname geconstateerde schaden welke niet op het contract staan, en niet zijn verstuurd per whatsapp bij het ophalen worden aan u doorbelast. Met het tekenen van de huurovereenkomst gaat u met deze werkwijze akkoord.
- Wanneer de bus niet wordt opgehaald door de opgegeven huurder, dient er een bestuurder gemachtigd te worden. De huurder ontvangt het machtigingsformulier per mail, de bestuurder dient dit formulier ingevuld en ondertekend mee te nemen bij het ophalen van de bus. Daarnaast dient de bestuurder ook een foto van het rijbewijs van de opgegeven huurder door te sturen via Whatsapp op het moment van ophalen.
- Wanneer het voertuig niet afgetankt wordt geretourneerd zullen wij dit voor u doen, wij berekenen hiervoor €10,00,- exclusief BTW boven op de brandstofkosten.
- Voor het retourneren van het voertuig vragen wij u het voertuig te parkeren in onze parkeervakken. Mocht er geen parkeervak vrij zijn vragen wij u zo ver mogelijk door te rijden naar achter en het voertuig te parkeren op een plek waar deze niet in de weg staat.
- Direct na het retourneren doen wij de inname. Op basis daarvan stellen wij een factuur op met het huurbedrag en eventueel andere gemaakte kosten zoals aftanken, meer kilometers en eventuele schade. U ontvangt deze factuur per post of per mail.